Garantie en reparatie

Garantie

Heeft u een probleem met uw aankoop en wilt u een garantieclaim indienen? Volg dan deze stappen om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

  • Heeft u het aankoopbewijs? (kassabon of factuur - dit kan ook digitaal)
  • Is de aankoop gedaan binnen de garantie termijn? Op al onze prododucten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. De garantie is minimaal 1 jaar en in de meeste gevallen 2 jaar. Is een artikel ouder dan 2 jaar dan is in bijna alle gevallen de garantie termijn verstreken.
  • Is het probleem met het artikel het gevolg van een fout van de fabrikant?
    Indien de bovenste drie punten met JA beantwoord worden kunnen wij uw garantieclaim in behandeling nemen.

Garantiebehandeling via telefoon

Het is in de meeste gevallen niet mogelijk een garantieclaim via de telefoon te doen. Dit komt omdat wij bepaalde informatie nodig hebben die niet telefonisch te verwerken is. Belt u toch liever eerst houdt u er dan rekening mee dat wij u zullen vragen informatie aan te leveren via e-mail of naar de winkel te komen.

Garantiebehandeling via e-mail

Wij hebben onderstaande gegevens nodig zodat wij uw claim kunnen opstellen en verwerken.

  • Stuur per e-mail een duidelijk klacht omschrijving. Hoe meer informatie u ons stuurt, hoe beter wij de claim kunnen opstellen.
  • Stuur per e-mail foto's van het probleem indien dat mogelijk is en u vermoedt dat dit meer informatie biedt.
  • Zorg dat het aankoopbewijs bijgesloten is in de e-mail of dat het factuur of kassabonnummer in de e-mail vermeld wordt.
  • Zorg dat uw volledige adresgegevens en mobiele telefonnnummer in de e-mail vermeld staan.

Nadat wij deze gegevens ontvangen en gelezen hebben nemen wij binnen enkele dagen telefonisch contact met u op, wij zullen de claim dan met u doornemen. Wanneer het artikel fysiek naar onze winkel moet komen ter beoordeling of om naar de fabrikant verzonden te worden laten wij u dat weten en kunt u het artikel opsturen of afgeven in onze winkel.

Garantiebehandeling in onze winkel

Bent u in staat met het artikel naar onze winkel te komen dan nemen wij het artikel direct in voor u. In sommige gevallen kunnen wij meteen aangeven hoe het proces zal verlopen, in andere gevallen moeten wij eerst contact hebben met een fabrikant en hebben wij wat meer tijd nodig.

Wanneer u naar de winkel komt hoeft u geen extra informatie voor te bereiden anders dan ons vertellen wat het probleem is.

Reparatie

Heeft u defect artikel en wilt u dat wij dit beoordelen, repareren of op een andere manier in behandeling nemen? U kunt het artikel opsturen of afgeven in onze winkel.

Afgeven in de winkel

Bent u in staat met het artikel naar onze winkel te komen dan nemen wij het artikel direct in voor u. In sommige gevallen kunnen wij meteen aangeven hoe het proces zal verlopen, in andere gevallen moeten wij eerst contact hebben met een fabrikant of reparateur en hebben wij wat meer tijd nodig.

Opsturen

Wij hebben onderstaande gegevens nodig zodat wij uw zo goed mogelijk kunnen helpen.

  • Zorg voor een duidelijke klacht omschrijving. Hoe meer informatie u ons stuurt, hoe beter wij kunnen beoordelen wat er moet gebeuren.
  • Zorg dat uw volledige adresgegevens, mobiele telefonnnummer en e-mail adres vermeld zijn.

Nadat wij deze gegevens ontvangen en gelezen hebben nemen wij binnen enkele dagen telefonisch contact met u op om de mogelijkheden met u door te spreken.

Verzend- en winkeladres

Lowlands Biker Store
Katwolderweg 3
8041AC Zwolle