Afgezien van het verschil in kleuren en de standaard enkele zit bij de Factory zie je niet direct het verschil tussen een standaard Tuono 660 en een Tuono 660 Factory. De duozit wordt trouwens wel standaard geleverd bij de Factory. Toch zit er wel degelijk verschil in de specs. Hieronder som ik de verschillen voor jullie op.
 
Suspension is everything
Om maar direct met het belangrijkste verschil te beginnen, de vering. De voorvork van de Factory is volledig instelbaar. Zowel qua compressie als rebound, preload en demping. Ditzelfde geldt voor de achterveer.
 
Blipper-de-Blip
Nog een mooi extra op de Factory ten op zichte van de standaard versie is dat de Factory is voorzien van een quickshifter. Met deze quickshifter kun je zowel op- als naar beneden schakelen zonder de koppeling. Op de standaard versie kun je uiteraard achteraf wel een quickshifter laten monteren. Uiteraard is de Tuono 660 in beide varianten uitgerust met een slipper clutch. Wel zo lekker als je snel op een bocht komt afvliegen.

Mapping
Zowel de standaard Tuono 660 als de Factory uitvoering hebben 5 engine mappings. 3 mappings voor op de weg en 2 mappings voor op het circuit. Van de 3 weg mappings is er eentje aan te passen naar wens en van de 2 circuit mappings is er ook eentje aan te passen naar wens.
Op de Tuono 660 Factory zit ook een betere 6-axis IMU. Hierdoor werkt de ABS en traction control nog beter, vooral in de bocht.
 
Bending Lights
Nog een mooi bijkomstigheid is dat de koplamp feller gaat schijnen naarmate je dieper de bocht doorgaat. Afhankelijk van de bocht kan dit de linker- of de rechterkoplamp zijn. Erg prettig als je ’s avonds nog lekker aan het sturen bent.

Less is More
Een ander verschil tussen de standaard Tuono 660 en de Factory uitvoering is dat de Factory standaard wordt geleverd met een Lithium accu. Naast dat een Lithium accu sterker is, is deze ook een stukje lichter qua gewicht. Onder andere hierdoor is de Factory lichter qua totaal gewicht. De Factory uitvoering is in z’n totaliteit 2 kg lichter dan de standaard versie.

Powerrr
De Tuono 660 Factory heeft een kleiner tandwiel voor waardoor je meer trekkracht hebt dan bij de standaard Tuono 660. Beide uitvoeringen hebben 100 pk bij 10.500 rpm. Het maximale koppel van 67 nm komt vrij bij 6.500 rpm. Met een totaalgewicht (inclusief alle vloeistoffen en een volle tank) van 183 kg van de standaard Tuono 660 en 181 kg van de Factory uitvoering heb je een hele mooie power-to-weight ratio.
 
Prijzen
De Tuono 660 koop je voor: €12.299 ,-
Verkrijgbaar in Torque Red en in Rush Grey
De Tuono 660 Factory kost je: €12.899,-
Verkrijgbaar in de MotoGP livery look: Too Fast en in Factory Dark