Indian Motorcycle zet nieuwe stap in ontwikkeling
Amerikaanse V-Twins met compleet nieuwe 2020 Indian Challenger – De Ultieme Amerikaanse Bagger

Met zijn vaste kuip, omgekeerde voorvork, de krachtigste motor in zijn klasse en ondersteunende technologie, is deze nieuwe, moderne bagger Indian’s meest complete aanbod.

MINNEAPOLIS (29 oktober 2019) – De lat voor Amerikaanse motorfietsen ligt opnieuw een stuk hoger. Indian Motorcycle, America’s First Motorcycle Company, heeft met de introductie van de 2020 Indian Challenger een nieuwe definitie neergezet van het begrip baggers. De Challenger is een krachtige combinatie van American muscle, moderne technologie en premium comfort voor de ultieme rijervaring.

De designers van Indian hebben alles gedaan om de meest veeleisende rijders tevreden te stellen. Het resultaat: de Challenger laat de concurrentie ver achter zich en is de krachtigste en meest rijk uitgeruste bagger die te koop is.

“De Indian Challenger levert prestaties op een nieuw niveau aan diegenen die weten en waarderen dat elk detail een enorm verschil kan maken,” zegt Reid Wilson, Vice President van Indian Motorcycle. “We hebben alle ideeën die we hadden uitgewerkt en verwerkt in een bagger die op alle vlakken aan kop gaat: power, rijeigenschappen, comfort en technologie.”

De kern van de Indian Challenger wordt gevormd door de compleet nieuwe Indian PowerPlus, Indian’s eerste vloeistofgekoelde zware motorblok (1769 cc, 60-graden V-twin) die 122 pk en 178 Nm aan koppel levert. De nieuwe aandrijflijn wordt gecomplementeerd door een zesversnellingsbak met echte overdrive, een koppeling met ondersteuning voor lichter koppelen en hydraulische klepstoters en kettingspanners op de distributieketting, zodat de PowerPlus weinig onderhoud vraagt en probleemloos werkt. De bovenliggende nokkenassen van de PowerPlus en de vier kleppen per cilinder leveren een ongekende power. De gasrespons is naar wens in te stellen volgende drie voorgeprogrammeerde rijinstellingen: Rain, Standard en Sport – wat resulteert in één motorfiets met drie verschillende gezichten. Ook de tractiecontrole past zich aan de gekozen instelling aan.

De Challenger beschikt over alle premium touring-voorzieningen die rijders kunnen verwachten van Indian Motorcycle, zoals elektronische cruise control, volledige LED-verlichting, een langeafstandszadel, ABS, de mogelijkheid om met de sleutel op zak te starten en waterdichte zadeltassen met meer dan 68 liter aan bergruimte. De moderne en scherp gestylede kuip omhult deels de omgekeerde wielophanging. In combinatie met het lichtgewicht gegoten aluminium frame en hydraulisch instelbare FOX® achterschokdemper, geeft dit topklasse rijeigenschappen en rotsvaste stabiliteit.

Dankzij radiaal gemonteerde Brembo® remmen volgens race-specificaties remt de Indian Challenger net zo krachtig als dat-ie van zijn plek komt dankzij de nieuwe Metzeler® Cruisetec® performance touring-banden. De aan het frame gemonteerde kuip van de Challenger beschikt over een instelbaar windscherm en instelbare ventilatieopeningen en biedt optimale bescherming tegen alle weersinvloeden. De LED dagrijverlichting, centraal geplaatste koplamp en nieuw vormgegeven Indian-embleem op het voorspatbord geven de Indian Challenger een heel eigen profiel, overdag en ‘s nachts.

MEER

Als echte state-of-the-art bagger, zijn zowel de Challenger Limited als de Challenger Dark Horse uitgerust met Indian Motorcycle’s intuïtieve Smart Lean Technology™, die rijders het nodige zelfvertrouwen én ondersteuning biedt bij het betere bochtenwerk. De Bosch IMU geeft cornering pre-control aan de dynamische tractiecontrole en ABS, naast Drag Torque Control. Deze twee modellen beschikken ook over Indian RideCommand, het grootste formaat touchscreen infotainmentsysteem met de grootste mate van aanpasbaarheid. Het zeven inch Ride Command systeem van de Challenger biedt weers- en verkeersinformatie, voertuiginformatie, Bluetooth® en USB-koppeling voor mobiele telefoons en een verhoogde reactiesnelheid dankzij een compleet nieuwe quad-core processor.

 

Voor de Challenger zijn al in dit eerste jaar van zijn bestaan de nodige Indian Motorcycle Authentic Accessories beschikbaar waarmee iedereen zijn of haar Challenger naar eigen smaak kan aanpassen. De Indian Challenger Rogue Collection geeft de mogelijkheid te kiezen voor allerlei premium zwarte items en een zwart middelhoog stuur, een getint windscherm en zwarte valbeugels.

De Indian Challenger Tour Collection is meer gericht op comfort en bestaat onder andere uit een 406mm hoog windscherm, een afneembare sissy bar, een rugleuning en voetsteunen voor de passagier, een verlengd zadel, een rugsteun voor de rijder, highway pegs en een pinnacle heel shifter. Voor het audiosysteem van de Indian Challenger is een upgrade beschikbaar in de vorm van het PowerBand Audio Plus systeem, met 50% krachtigere speakers in de kuip en zadeltassen.

“Ondanks dat we stevig verankerd zijn in onze merkhistorie, richten we ons volledig op het ontwikkelen van nieuwe technologie voor onze rijders. De Challenger is hiervan het nieuwste bewijs,” aldus Steve Menneto, President van Indian Motorcycle. “De hoeveelheid en het niveau van de technologie die we in deze motorfiets hebben gestopt, is ongekend. We zijn er dan ook heel trots op.”

De 2020 Indian Challenger Dark Horse is beschikbaar in de kleuren Thunder Black Smoke, Sandstone Smoke en White Smoke. De Indian Challenger Limited is beschikbaar in Thunder Black Pearl, Deepwater Metallic en Ruby Metallic.

 

Bron: IndianMotorcycle.com

 

FOX® is een geregistreerd handelsmerk van Fox Factory Inc.

Brembo® is een geregistreerd handelsmerk van Freni Brembo S.p.A. Corp of Italy

METZELER en CRUISETEC zijn geregistreerde handelsmerken van PIRELLI TYRE S.P.A.

Bluetooth® is een geregistreerd handelsmerk van Bluetooth Sig, Inc.

Indian Motorcycle PowerPlus Motorspecificaties:

  • Cilinderinhoud: 1769 cc (108 ci)
  • Vermogen: 120,6 pk / 90 kW bij 5.500 RPM
  • Koppel: 178 Nm bij 3.800 RPM
  • Maximum Draaisnelheid: 6.500 RPM
  • Ontwerp: 60 graden V-twin, vloeistofgekoeld
  • Carter: Enkelvoudig ontwerp met semi-dry sump oliesysteem met hoge capaciteit
  • Timing System: Bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder
  • Brandstofsysteem: Elektronische brandstofinjectie. Gasklephuizen met dubbele 52mm boring
  • Compressieratio: 11:1
  • Transmissie: Zes versnellingen met echte overdrive, constant mesh
  • Koppeling: ondersteunde koppeling

Klik hier voor meer informatie over het nieuwe Powerplus blok.

###

OVER INDIAN MOTORCYCLE
Indian Motorcycle, onderdeel van Polaris Industries Inc. (NYSE: PII), is America’s first motorcycle company. Het bedrijf is opgericht in 1901 en sindsdien verovert het de harten van motorrijders van over de hele wereld. Het is een van de meest legendarische en iconische Amerikaanse merken geworden; dankzij een dominante rol in racen, robuuste productontwikkeling en talloze innovaties en primeurs. Voor meer informatie: www.indianmotorcycle.eu

Bron: Indianmotorcycle.com