Officieel dealer Royal Enfield

Erg blij zijn wij met het nieuwste dealerschap van Royal Enfield. Wij denken dat het erg goed past bij Harley Davidson en Indian. We hebben het hier over een motorfietsfabrikant met de roots in Engeland. Hier zit nog steeds een ontwerpteam, maar er wordt net als Harley Davidson (deels) geproduceerd in India. Royal Enfield produceert bijna een miljoen motorfietsen per jaar en is bekend geworden met de uit de vijftiger jaren stammende iconische 500 Bullit. Deze is gemoderniseerd ook nog steeds leverbaar!

De verdere vernieuwing begon vorig jaar al met de Himalayan, maar met de Interceptor 650 en Continental GT 650 maakt zet Royal Enfield de vernieuwing verder door. En het zal hier niet bij blijven! Net als Indian heeft het merk grote ambities!

Interceptor en Continental 650 cc twins
Hoewel duidelijk overgoten met een retrosausje zijn de tweecilinders moderne fietsen. Ze hebben exact dezelfde basis, maar ogen en voelen toch anders. De caféracer-achtige Continental GT verschilt alleen van de roadster-achtige Interceptor door een ander stuur, benzinetank en de  plaatsing van de voetsteunen. Die staan 65 mm verder naar achter. Om het sportievere gevoel af te ronden heeft de Continental GT een straffere afstelling van de stereoschokdempers.

Op de Continental zit je door de clipons, die overigens wel omhoog draaien tot boven de kroonplaat duidelijk meer voorover. Met beduidend meer gewicht op het voorwiel stuurt hij daardoor wat sneller in dan de Interceptor. De Interceptor heeft een wat meer ontspannen zit. Niet de minste partij heeft zich met het stalen buizenframe bemoeid; het komt uit de stal van Harris Performance.

Het blok is erg soepel. Het heeft heel bewust 47 pk en daardoor is de 650 twin ook geschikt voor A2 – maar het koppel is erg breed uitgesmeerd. Bij 2500 tpm produceert de tweecilinder al 80 procent van het maximale koppel. Het blok blinkt uit in trekkracht. Gepaard met het prachtige twin geluid heb je het idee met een veel dikker blok onderweg te zijn. Het duo blinkt uit door het gebruiks- en rijgemak, door het soepele blok en de looks.

Kwalitatief te vergelijken met Europese en Japanse tegenstrevers, echter beduidend goedkoper! Standaard met ABS en drie jaar garantie!